Min första bröllopsfotografering

Skrivet av: Norlén

I helgen gjorde jag min första bröllopsfotografering. Det var på Långholmen i Stockholm med ett par där jag har jobbat tillsammans med brudgummen.

Resultatet blev jag ganska nöjd med, och förhoppningsvis kan jag få flera bröllopsjobb efter det här.


Foto: Robin Norlén

3 reaktioner på ”Min första bröllopsfotografering

  1. Ja, de ser ju inte helt missnöjda ut… 🙂

    Rent filosofiskt, undrar om det är en fördel eller nackdel att ha något slags relation till någon av dem man fotograferar. Både och, gissar jag. En fördel att veta lite om de inblandade. En nackdel, kanske, att behöva ta personliga hänsyn istället för att bara kliva in och göra ett objektivt jobb.

  2. Hmmm… intressant tanke. väldigt intressant. Går ju aldrig att få något riktigt svar på, för båda har säkert sina för- och nackdelar. Jag skulle nog säga att det är skönt om man inte känner personen i fråga, för då är det mer accepterat att man tar lång tid på sig och tar extra många bilder. Vet inte varför, men det brukar jag uppleva.

    Det optimala är väl om man får vara med brudparet några timmar innan man ska fotografera dem. I det här fallet träffade jag bruden för första gången en minut innan vi började fotografera. Då blev det ganska stelt i början.

    Men jag vet inte, det är kul att fundera på sådana där saker. Hur hade de här bilderna sett annorlunda om jag inte kännt personen i fråga eller vice versa.

Kommentera

