Big big world

Skrivet av: Norlén

Var ute på jobb förra sommaren när jag höll på att köra över den här fågelungen. Han klarade sig dock och jag tog mig ur bilen med kameran i högsta hugg. På båda bilderna ser han så oerhört ensam ut i en stor och hård värld som väntar honom. Även om det ser lite ljusare ut i den bilden då jag hjälpt honom av vägen.

Ensam fågelunge
Alone in a big world | Foto: Robin Norlén
Redigering: Har ökat kontrasterna väldigt mycket samt gjort asfalten till gråskala.

Ensam fågelunge i vägkanten
Hej kom och hjälp mig | Foto: Robin Norlén

3 reaktioner på ”Big big world

  1. Håller med. Tycker verkligen synd om fågeln. Men jag hjälpte honom/henne åt sidan från vägen och hoppas han/hon nu mår bra 🙂

  2. Brinner för fåglars väl och ve. Stackarn.
    Men jag troddde först det var snö, men det gick ju inte riktigt ihop med en så liten.
    Fin bild

Kommentera

