Stockholm

Skrivet av: Norlén

En Stockholmsresa. Tanken var att fotografera matchen mellan Sverige och Tjeckien, men man får ju inte ta med kameran in i globen. Då fick vi helt enkelt göra det bästa av situationen och letade efter nya motiv.

Globen på kvällen
Globen skyline | Foto: Robin Norlén
Redigering: Väldigt enkel. Justerade vitbalansen något bara. Bilden behöver inte så mycket mer. Klonade dock bort en röd prick som kom från en lampa på toppen av Globen.

Stockholm by night
Stockholm skyline | Foto: Robin Norlén
Redigering: Nästan ingenting. Lätt justering av vitbalansen och ökade svärtan något. Resten är orört.

Trafik i Stockholm
Stockholmstrafiken | Foto: Robin Norlén
Redigering: Endast redigering i Camera Raw. Justerade vitbalansen, ökade exponeringen, ökade svärtan, clarity och vibrance. Voilá, en ganska häftig effekt.

Stockholmstrafiken
Stockholmstrafiken | Foto: Robin Norlén
Redigering: Samma som bilden ovan. Endast redigering i Camera Raw. Justerade vitbalansen, ökade exponeringen, ökade svärtan, clarity och vibrance.

Stockholmsresa

Skrivet av: Engvall 

Så, mitt första inlägg här, dock kommer inte första bilden än. Kul att du har hittat hit i vilket fall som Robin skrev innan här! Det är han och jag som ska försöka förgylla eran vardag med en massa vackra och roliga bilder som vi själva har tagit när vi har varit iväg någonstans eller bara haft kameran till hands och varit på rätt plats vi rätt tillfälle! Men nog om det och nu lite om mig:

Jag är en hobby/amatör -fotograf som precis har köpt min första systemkamera, Nikon D80. Det jag ska bidra med i denna blogg är förhoppningsvis en massa bra bilder som NI ska få njuta av, kan vara lite saknad av bra bilder i början men förhoppningsvis ser ni min utveckling som fotograf här i bloggen! Bildligt talat då;) Återkommer inom kort igen!

Stockholmsresa

Skrivet av: Norlén

Kul att du har hittat hit till den här nystartade bloggen. Den drivs av mig, Robin Norlén, tillsammans med Johan Engvall.
Jag själv är frilansande pressfotograf sedan fem år tillbaka, porträtt- och gruppfotograf sedan ett år tillbaka och inbiten hobbyfotograf sedan länge.

En längre beskrivning av mig kommer så småningom tillsammans med en beskrivning av min kollega, Johan. Johan har precis tagit steget in till att bli hobbyfotograf genom att köpa Nikons fina D80.